Ekonomi

Otomobil üreticileri İngiltere’deki davalarda 7,6 milyar dolarla karşı karşıya kalabilir

Dünyanın önde gelen otomobil üreticilerinden bazıları şu anda Birleşik Krallık’ta, 1,5 milyon davacının açabileceği ve kendilerine yaklaşık 7,6 milyar dolara denk gelen 6 milyar sterline kadar mal olabilecek potansiyel davalarla önemli bir yasal sorunla karşı karşıya. Bu durum, 2015 yılında Volkswagen’in karıştığı “dieselgate” skandalından bu yana devam eden bir tartışma olan, bu şirketlerin emisyon testlerinde hile yaptığı iddialarından kaynaklanıyor.

Dizel araç sahipleri, Mercedes-Benz ve Ford gibi üreticilere karşı, belirli araçların nitrojen oksit emisyon standartlarına uygunluğu konusunda tüketicileri yanıltmakla suçlayan davalar açmıştır.

Bu iddialar ilgili şirketler tarafından kesin bir dille reddedilmektedir. Yaklaşık 300.000 iddiayla karşı karşıya olan Mercedes-Benz’in bir sözcüsü, şirketin temelsiz olduğunu düşündüğü iddialara karşı kendisini şiddetle savunacağını belirtti. Benzer şekilde bir Ford sözcüsü de araçlarının ve motorlarının tüm emisyon gerekliliklerine uygun olduğunu ve iddialarda hiçbir haklılık payı görmediklerini belirtti.

Bu yasal itirazların arka planında, Volkswagen’in 2015 yılında test sırasında emisyon seviyelerini manipüle etmek için “yenilgi cihazları” kullandığını kabul etmesinin yarattığı serpinti yer almaktadır. Bu skandal Volkswagen’e araç yenilemeleri, para cezaları ve yasal masraflar olarak 32 milyar avrodan fazlasına mal oldu. Dahası, 2022 yılında Volkswagen yaklaşık 91.000 İngiliz sürücü ile 193 milyon poundluk bir uzlaşmayı kabul etti, ancak şirket herhangi bir sorumluluk kabul etmedi.

Bir ön duruşmada, davacıları temsil eden avukatlar, 13 farklı araç üretim grubuna dava açan yaklaşık 1,5 milyon kişi olduğunu belirttiler. Her ne kadar bireysel taleplerin kesin değeri belirlenmemiş olsa da, davacıların avukatlarından Benjamin Williams, talep başına 4,000 sterlinlik muhafazakar bir tahminin toplamı en az 6 milyar sterline çıkarabileceğini öne sürdü.

Davanın önemli yasal masraflara da yol açması bekleniyor. Davacıların hukuk ekiplerinin 2026’da üçüncü bir duruşma potansiyeli ile birlikte yaklaşık 400 milyon sterline ihtiyaç duyacağı tahmin edilirken, otomobil üreticilerinin yasal maliyetlerinin 321 milyon sterlin civarında olacağı öngörülüyor. Yasal süreçler, dizel emisyon skandalının kalıcı yankılarını ve otomobil üreticilerinin karşı karşıya kalmaya devam ettiği kapsamlı yasal incelemeyi vurgulamaktadır.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu